Abs Fren Sistemi

Abs Fren Sistemi

Abs Fren Sistemi nin açılımı “Anti-Lock braking system” ‘dir. Türkçe karşılığı kitlenmeyi önleyici fren sistemidir. Adından da anlaşılacağı üzere abs, fren yapıldığı zaman tekerlerin kitlenerek kızaklama yapmamasını sağlayan bir güvenlik sistemidir. Abs Fren Sistemi sürücülerin frenleme yaptığı zaman direksiyon kontrollünü daimi olarak sürdürebilmesini sağlar. Abs Fren Sistemi ani frenleme yaptığınız durumlarda araç üzerinde daha fazla kontrole sahip olmanızı sağlar. 

 

 

Abs nasıl çalışır?

 

Kilitlenip kızaklama yaptırmayan fren sistemlerinin arkasındaki temel teori basittir. Tekerleklerin kilitlenmesini önler, böylece kontrolsüzce kaymamayı sağlar. ABS aslında gelişmiş bir araç kontrolü sunar. Kuru ve kaygan yüzeylerde durma mesafelerini azaltır.

Kızaklama yapan bir tekerlek kızaklama yapmayan bir tekerleğe daha az çekiş gücüne (lastiğin yol tutuşuna) sahiptir. Örneğin, aracınız buzlu bir yoldan geçerken ileri doğru hareket edemez, patinaj çekerek olduğu yerde tekerler dönmeye başlar. Herhangi bir yöne doğru çekiş olmadığından tekerlekler dönmeye devam eder. Bunun sebebi, tekerleğin temas noktasının buza göre kaymasıdır.

Abs Fren Sistemi çeşitli bileşenlerden oluşur; tekerlek hız sensörleri, valf, hidrolik pompa ve ecu veya modül (bilgisayar). Tekerlek hız sensörleri, bir veya daha fazla tekerleğin ne zaman yavaşladığı ya da durduğunu tespit etmek için her tekerleğin hızını izler. Bir sürücü fren pedalına bastığında kaliperler diski kitleyerek tekerleğin dönüşüne imkan vermeyecektir. Bu durumda ivmelenmeye çok çabuk karşı koyan tekerlekler kızaklamaya başlayacak. Sensörler bu kızaklanmanın olmaması için valflere kısa süreliğine frenleme yapmaması mesajını ileterek kızaklamayı engeller.

Frenlere giden hidrolik yağ basıncı serbest bırakıldığında, bir pompa hızlı bir şekilde basıncı tekrar uygular ve frenleri yeniden etkinleştirir. Sistemin yapmış olduğu bu bas, çek prosedürü, tekerleklerin tamamen dönmeyi durdurmamasını (ve titreşimli his ve gürültüye neden olmasını) sağlamak için çok hızlı bir şekilde saniyede on beş kez ( 15 ) bu işlemi tekrar eder. Tekerlekler kaymadan hemen önce lastikler ile zemin arasında sürtünme korunur, aracı mümkün olan en kısa sürede durdurmak ve yavaşlatmak için en uygun sürtünme miktarı sağlanır. Ve tekerlekler asla dönmeyi bırakmadığından, frenleme işlemi boyunca direksiyon kontrolü korunur.


8 Aralık 2023 tarihinde yayınlandı, 964 kez okundu

En Çok Okunan Yazılar

  • Aks Lalesi
    Aks Lalesi
    8 Aralık 2023

    Aks lalesi nedir? Sabit süratli aks şanzıman doğrulusunda döndürülür ve şanzıman hareketini tekerleklere aktarır. Sabit süratli aks iki...

  • Periyodik Bakım Neden Önemlidir?
    Periyodik Bakım Neden Önemlidir?
    8 Aralık 2023

    PERİYODİK BAKIM NİÇİN ÖNEMLİDİR Otomobillerin ve başka motorlu taşıtların belirli Aralıklarla denetiminün yapılmasına, ayar ve değiştirme işlem...

  • Buji
    Buji
    8 Aralık 2023

    Buji nedir? Buji, samimi yanmalı motorların silindir yanma odasında meydana gelen hava yakıt karışımını ateşlemek amacıyla sarfedilen parçadır....

  • KIA Yedek Parça
    KIA Yedek Parça
    8 Aralık 2023

    KIA YEDEK PARÇA Bir otomobil için oldukça önemli konulardan birisidir oto yedek parça. KIA marka otomobillerden de en iyi performa...

  • Abs Fren Sistemi
    Abs Fren Sistemi
    8 Aralık 2023

    Abs fren sisteminin açılımı “Anti-Lock braking system” ‘dir. Türkçe karşılığı kitlenmeyi önleyici fren sistemidir. Adından da anl...

Tüm Yazılar »